Hypermobilitet

Snubblade precis in på hypermobilitet iFokus via ett annat forum där. Hade aldrig hört talas om det innan, men när jag läste där blev det verkligen "Aha, det är så det är!" Hypermobilitet är nämligen överrörliga leder och det har jag. Jag har under många år haft ont och problem av detta. Framförallt när det är kallt ute.
  Det jag nu läser är att förutom dessa problem så är det vanligt med torr hud, exsem och dålig mage. Nog har jag dessa problem alltid, men jag har aldrig tidigare tänkt på att det skulle finnas något samband mellan dem. Jag är alltså inte ensam om att ha kliande exsem, knakande rygg, stukade handleder och ligga på golvet med krampande mage. Inte är jag ensam om det i min familj heller. Vi är flera med dålig mage, torr hud och överrörliga leder. Min syster och mor har dessutom skolios (sne ryggrad) vilket jag som tur är har sluppit.
 
Inte för att jag tror mig få någon hjälp för detta eller planerar på att få en mer exakt diagnos i framtiden, men det är alltid bra att känna till dessa saker. Dessutom så käns det skönt att veta att man kan få tips någonstans ifrån när problemen gör sig påminda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0