Nej jag är inte psykiskt störd!

Jag blir förbannad! Jag är trött på att bli idiotförklarad av inkompetena läkare nu! Idag var jag på vårcentralen för att få ett läkarintyg. Resultatet? En veckas sjukskrivning för "Trötthet och sjukdomskänsla"! Så här gick det hos läkaren:
  Läkaren kollar i sin handbok. "Nej du har ju inte feber. 38 är feber"
  Jag "Jag vet att ni anser det. Men om någon med 37 i normaltemperatur har 38 då har den personen feber. Men när någon på 36 har 38 så mår man skitdåligt!" Inget svar från läkaren.
  "Trivs du på ditt jobb?"
  "Ja, det är både mitt jobb och hobby."
  "Har du några problem i livet annars?"
  "Nej."
  Läkaren bläddrar åter i sin bok. "Eftersom att de har tagit en massa prover som inte visat någoting så låter du som någonting psykiskt. Tar du droger?"
  "Nej. Jag tar inga droger och jag rör ordentligt på mig. Rider, tar promenader o.s.v."
 
Resten av det besöket gick i liknande stil och jag fick en veckas intyg fick jag för någonting som låter som inbillningssjuka...
 
Jag är trött på att bli idiotförklarad av läkare! De har ingen kompetens och klarar inte av simpelt logiskt tänkande. Alla människor är inte stöpta direkt ur en läkarbok. Alla är olika! Jag önskar att jag inte var född så här. Jag önskar att jag kunde få 38 graders feber. För då skulle jag bli tagen på allvar, men jag är inte sådan. Jag blir skitdålig vid 37 grader!
  Jag vet folk som går och ljuger om sin temperatur för att bli tagna på allvar. 37 grader blir 38 hos läkaren och då får de hjälp. Jag som är ärlig anses bara ha psykiska problem. Så är det hemligheten? Ljuga för att få den hjälp man har rätt till?
 
Som tur är så kommer min andra läkare tillbaka den sjunde och ska då ta ett glutenprov på mig. En enda läkare av hur många som tar en på allvar. Resten av läkarsverige då? Dags att skola om sig och öppna ögonen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0