Weekend in photos

Hehe nu så kommer äntligen ett inlägg om helgen:P

I fredags var det hästborstning och ridning för Cissi. Jag kom på den geniala idén att låta guling beta i hönsgårdenXD Pappa tyckte att det var en jäkligt konstig idé när han kom hem och undrade hur jag fick in honom genom den smala dörren... Men det gick precis och vad kan jag säga annat än att min lilla ponny går vartsomhelst för lite gräs;P Vencer fick beta utanför tanternas hage och hingstarna fick vänta tills lördagen innan dem fick beta på ridbanan. (kanterna)

Båda dagarna var det tänkt att jag skulle komma hem i tid, men vi misslyckades ganska rejält...
  I fredags var jag där från halv sju till klockan kvart i tio på kvällen...


Lördag. Cissi borstar Spinkis som fick genomlida en duscning dagen innan medans jag "pimpar" Vencer^^



Jag "pimpade" Vencer så att han såg ut som en riktig dressyrhäst^^ Hehe. Anledningarna var:
  1. Det var kul att fixa honom riktigt fin.
  2. Han såg jäkligt snygg ut i vitt och sin blanka päls.
  3. Den viktigaste anledningen. Någon av bilderna ska skrivas ut till pappas femtioårsdag i höst^^ Anledningen till detta är att han klagar när jag flätar eller gör någonting "ridhästaktigt", samt som hämd för att han ritade ett hjärta på Gulings rumpa! Så nu kommer hämden i form av detta. Hehe han gillar inte flätor och vita benlindorXD Låt oss säga som så att jag och pappa har en viss förkärlek till att reta varandraXD


Cissi fotade. Dagen till ära lånade vi hennes dressyrsadel eftersom att den är betydligt snyggare än min bruna alround. Hehe den satt bättre på honom än Floria som hon köpte den till... Men som tur är så har hon en padd åt henne så det fungerar bra:)
  Ser ni min fina svansfläta?^^ Cissi flätade manen:)


Allvarlig ryttare och missnöjd hästXD Bra bilder fick vi! Men ridningen gick helt åt skogen... Han var stel och ovillig. Efteråt var han trött (trots att vi inte red hårt) och åt inte upp sitt hö. Det krävs mycket för att han inte ska äta! Så jag funderar på om han har haft någon släng av en sjukdom... Han var inte sig själv igår och hingstarna som går i samma hage har varit sjuka...


Galoppträning blev det också även om det gick betydligt bättre sist... Men huvusaken är ju att jag fick galopp på honom och att Cissi lyckades ta galoppbilder^^ För vad kan vara en bättre present till min käre far?;P


Efter vårat misslyckade ridpass var det bara att snabbt slänga in hästarna, låta dem äta, ut igen och skynda hem. Anledningen till detta var att jag var inbjuden till syster för att äta middag. Cissi tog med sig Anna-Bell och var i min lägenhet med Spinkis undertiden:)


Det gick bra och Anna-Bell fräst bara lite några gånger då det blev för läskigt. Spinkis tyckte att det var lika läskigt när hon fräste som Anna-BellXD Mina modiga hund som kör stenhårt med sin dotter där hemma... Alltså våran "stallkatt".


Anna-Bell spanar på Spinkis^^
  Spinkis var för övrigt nöjd med att få bo med matte:) Första kvällen så var hon faktiskt lugn! Andra kvällen började hon förfölja mig så fort jag rörde mig... Glad att det inte blev en tredje kväll, för min hund är onaturligt besatt av mig...


I söndags red Cissi Floria. Tabken var att hon skulle ha ridit i lördags och "pimat" Floria hon också, men det han vi aldrig. Så det blev en vanlig ridtur i reguppehållet igår...^^


Det gick bra för dem och Floria var lite lugnare nu:)


Man ser dock inte att hon han rulla efter sin borstning. Antingen ser hon bra ut på bild eller så gjorde Cissi ett bra jobb med borstningen;P


Pigg var hon och gjorde en hel del försök med att sticka iväg, men Cissi fick ner henne igen^^


Min söta lilla pålle gillade inte bomullen:P


"Vadå? Titta inte på mig! Jag har inte gjort något!" XD

Kommentarer
Postat av: Penna

Jag vill hälsa på era hästar och ge de morötter = (

Får jag göra det någon gång snart? :D

2011-05-16 @ 21:50:36
URL: http://pennapalsternacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0