Unghästar kan vara nog så krävande...

Idag har man verkligen fått känna att man lever! Unghästbrottning! Först fick jag försöka hålla tvåårshingsten som absolut inte ville bli klippt i nacken. En rejäl uppforstran blev det! Och det skiljer ju BARA några hundra kg mellan oss och han har sedan länge vuxit om mina 156 cm... Hehe men jag är envisast och vann^^ Visserligen tog mig arm stryk som *** av det. Men men det kan inte hjälpas. Sedan var det lite lugnare med Venita som också är mycket större än mig:P Hon får panik när hon står i kedjor, men i grimmskaft så gick det riktigt bra^^ Veneno fick pappa och jag bråka med när han bestämde att han inte ville ha ena hoven kratsad...
  Hehe jag som var enormt trött vaknade i alla fallXD

Hemma har jag bakat bullar inför lördag och städat det jag har hunnit^^ Dessutom har jag sytt upp säkerhetsremmar till vagnarna eftersom att vi har för några:P Har även lagat mat och kokat havregrynsgröt. Nu är jag äntligen klar med allt och ska snart sova. Det behövs!:) Imorgon bär det av till optikern igen och efter det måste jag handla. Hade tänkt göra det på fredag, men nu vet jag inte om jag får med mig allt på en gång och så har en del bakgrejer som smör tagit helt slu och mjölet är nästan helt slut... Helt plötsligt blev min handelslista låååånnnng:O

Nej, nu ska jag fixa in lite ny musik på mp3:n, borsta tänderna och gå och lägga mig^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0