Blood

Nu är plåster och bandage borta! Det hårda i bandaget var nerblodade kompresser som torkat och blivit hårt som gips... När jag låg på uppvaket hörde jag sköterskorna prata om mig. Tydligen hade det kommit ovanligt mycket blod... Nu förstår jag vad de menade. Jag hade blödit igenom först en tjock kompress, ett bandage och till sist en lika tjock kompress igen... Det var bara det sista bandaget som klarat sig.
  Nu har jag fyra ca 1 cm sår på armen, gula blåmärken, svullnad och vätskande små sår från att jag tog bort plåstrena... Men det känns faktiskt inte så farligt, utan kliar mest. om jag inte försöker vinkla/ sträcka för mycket på armen. Skönt att vara av med bandaget i alla fall! :D

Hade tänkt ladda upp bilder på såren... Men det ser så snuskigt ut att jag låter bli. Vill inte förlora mina få läsare ;P Haha ^^


Idag är jag hundvakt åt mamma. Först kom Målle strax efter sju imorse och Spinkis var överlycklig över att få stanna här när pappa besiktade min bil. Hon sov på mina ben så att jag inte skulle kunna mista någonstans ^^ Fast först slog hon till Målle med svansen, sprang över honom och höll på att sätta sig några gånger XD Men han var glad ändå att få träffa henne.
  Sedan åkte Spinkis hem med pappa igen och mamma hämtade Målle när hon slutade tolv. Sedan kom hon tillbaka med honom vid halv fyra eftersom hon ska äta på jobbet. Så nu blir han kvar här till halv nio^^


Trackback
RSS 2.0