What I really don' like!

Okej förra inlägget blev lite långt och lite flummigt. Så här kommer ett seriösare inlägg och musik och vad jag stör mig på inom många musikvideor. Främst inom gothen.

I många musikvideor där det är tjejer med (som inte tillhör bandet) så är det ofta "fjortisar, bimbos" el liknande. Varför? När man tar ett band som t ex Type O Negative där alla har långt svart hår, svarta kläder och är vackert likbleka i ansiktet, så ser det väldigt stört ut med "vanliga" tjejer... Det är min åsikt!
  När ett band nu är goth eller liknande så kan de väl slänga in matchande tjejer? Enligt mig mycket trevligare att titta på!

http://www.youtube.com/watch?v=KgkBWZXVLyk
Här är ett exempel med Type O Negative. Går inte att lägga in den videon så jag länkar istället. Varnar dock för att deras videor kan vara lite "udda". Men för er som tittar, håll med om att det ser stört ut när Peter som dessutom är väldigt lång går och håller om "två normal" tjejer...


Inte goth, men ett bra band med "alternativ" klädstil. Vains of Jenna.
Ingen kan förneka att dem ser lite malplaserade ut bland alla "bikinitjejer". Även om det passar bättre in i samanhanget än många videor så ser det skumt ut.


Ett band som tar in folk i "sin egen stil". The 69 Eyes.

Någonting annat som jag inte tycker om är dem band som "mjuknar". Alltså t ex ett punk eller gothband som från början kör stenhårt på sin stil. Med tiden så börjar de tona ner sin stil och musiken mjuknar (alltför ofta för att få fler fans) och övergår ibland till något helt annat som t e x pop. Visst självklart får de göra precis vad de känner för, men jag tycker ändå att det är störande. Jag anser att det är att gå från någonting bra till att bara bli en i mängden.

Ja detta var mitt lilla inlägg om saker jag stör mig på. Innan jag avslutar det här inlägget så ska jag länka till en annan video där Type O Negative faktiskt har fått till en rolig musikvideo som passar in trots att den är så långt ifrån deras stil man kan komma:
http://www.youtube.com/watch?v=LXIWRan3XGY
Se den!^^


Kommentarer
Postat av: Penna

Ibland är förändring bra och ibland inte : D

2011-01-12 @ 18:26:11
URL: http://pennapalsternacka.blogg.se/
Postat av: ELiNA

Hej !



Dom färg glada tjejerna var roliga :D hihihihihiihi

2011-01-13 @ 09:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0