Horses

Idag har det inte varit bra med hästarna... Unghästarna är fortfarande snoriga och nu hostar även ett ev fölstona. Verano vet vi inte riktigt vad som har hänt med... När jag släppte ut imorse så var hon jättestel bak och kunde knappt gå. Precis som om hon haft korsförlamning... Men det har hon inte. När hon kom in var det inte bättre. Dessutom kom Vencedor in med ett skitsvullet framben. Båda de har feber nu också...
  Veterinären var där och raspade Gulings tänder så då passade vi på att låta henne kolla på dem, samt skicka med henne blodprov på Verano och Veloz. Veloz för att vara säkra på att han är frisk när han ska starta på tisdag. Dessutom så pratade pappa med henne om man skulle operera bort hans "knölar" och det lutar åt att göra det nu. Orkar inte förklara nu vad det är för knölar, men dem är helt ofarliga men stör troligen honom när han springer.


Nu är hans ena tand maskinslipad och ska raspas igen om tre månader för att få ner den ytterligare då han saknar tand där i andra käken. Gamlingen^^ Han är 26 nu:O Jag har redan haft honom i sju år! Tiden går snabbt ibland!:) Trots sin ålder så mår han bra, är barnsligare än unghingstarna och lika vältränad som träninghästarna trots att jag inte kan rida nu... Så mycket leker han i hagen^^ Så så länge han kan äta så kommer han att Bli ordentligt gammal:D Vi har många år kvar framför oss galopp med unghästarna när jag är opererad och hel igen^^ Även om vi får ta det lite lugnare nu så tänker vi fortsätta tävla mot träningshästarna så länge han tycker att det är kul. Haha hans rekord är 1.32. Gissa om pappa blev förvånad när han körde Vendella och upptäckte att vi hänge med:P Hihi min gamling kan springa!

Kommentarer
Postat av: Penna

Hoppas hästarna blir bra snart!! = (

2011-01-27 @ 22:50:58
URL: http://pennapalsternacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0