I want things to get back to normal

Efter att ha varit sjukskriven i snart tre månader börjar jag slutligen längta efter att börja jobba igen. Det tog längre tid än jag hade trott... Men nu vill jag få börja göra någonting vettigt om dagarna igen och komma tillbaka till hästarna och när/om det går komma igång med att köra och rida igen. Men framför allt så vill jag att allt ska återgå till det normala, där jag får min lön och slut på krångel. Jag börjar tröttna på försäkringskassan som aldrig kan betala ut mina pengar i tid, samla kvitton för att kunna ringa till försäkringsbolaget och nu dessutom läsa igenom papper och prata med någon från A-kassan, O.S.V...


Ikväll, efter att ha fikat hos min syster ska jag till travet och se den här damen springa. Hoppas det går lika bra som sist då hon vann!


Kändes konstigt sist att titta på TV och se hennes springa. Jag brukar ju stå vid banan och frysa! Känns också konstigt att åka ner till banan och bara titta på... Inte sela, inte vara där i flera timmar och stressa... Fast jag måste ju erkänna att det känns skönt! Visst är det roligt att åka och tävla, men som omväxling är det skönt att bara agera publik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0