Dagens ridning:D

Hade inte alls någon lust att rida idag. När jag väl satt upp var han helt hopplös och jag tänkte direkt att det här kommer inte alls att gå. Men jag kan ju säga att jag är glad att jag red idag! Som sagt så var han till en början hopplös, rusade och var böjd utåt hela tiden. Så efter ett tag på volterna fick jag trycka ut och ut med innerskänkeln så att det nästan blev skänkelvikning, men då jäklar började han lyssna och gick bättre. Efter bra mycket mer ridning när jag tänkte sluta så släppte vad det nu var i högerbogen helt! Har inte gjort det förut, han har haft problemet i flera månader. Först märkte inte han det även om jag gjorde det. Men sedan hängde hans huvud men och han märkte att det inte tog emot någon stans. Då samlade han ihop sig lite mer, gick lugnt och ställde sig fint! :D Dessutom kan han nu spinning i trav^^ Visserligen flyttar vi oss lite, men det är inte mycket:P Dessutom kan vi göra det på lösa tyglar:D



Gammal bild:P
Men han kan nu backa bara genom att jag går emot honom nu^^
Han börjar bli riktigt duktig min lilla kille!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0